JOHAN VAN DER KEUKEN YENİ YETENEK ÖDÜLÜ JÜRİSİ

Ayça Çiftçi

Bilgi Üniversitesi Sinema-TV bölümünde lisansını, Kültürel İncelemeler bölümünde yüksek lisansını tamamladıktan sonra aynı üniversitede araştırma görevlisi olarak çalıştı. Doktora çalışmasını Royal Holloway Londra Üniversitesi’nde tamamladı. Çeşitli üniversitelerde ‘film teorisi’, ‘belgesel sinema’, ‘kısa film’, ‘film dili’, ‘dünya sineması’ gibi pek çok başlıkta dersler verdi. 2006`dan beri Altyazı Sinema Dergisi yazarı ve yayın kurulu üyesi. ‘Bir Yazdan İzlenimler’ adlı kısa filmi İstanbul Film Festivali’nde ve İstanbul Modern’in ‘Gelecek Kısa’ programında gösterildi.

Bilgi Üniversitesi Sinema-TV bölümünde lisansını, Kültürel İncelemeler bölümünde yüksek lisansını tamamladıktan sonra aynı üniversitede araştırma görevlisi olarak çalıştı. Doktora çalışmasını Royal Holloway Londra Üniversitesi’nde tamamladı. Çeşitli üniversitelerde ‘film teorisi’, ‘belgesel sinema’, ‘kısa film’, ‘film dili’, ‘dünya sineması’ gibi pek çok başlıkta dersler verdi. 2006`dan beri Altyazı Sinema Dergisi yazarı ve yayın kurulu üyesi. ‘Bir Yazdan İzlenimler’ adlı kısa filmi İstanbul Film Festivali’nde ve İstanbul Modern’in ‘Gelecek Kısa’ programında gösterildi.

Ardin Diren

1988 yılında Batman’da doğdu. Eskişehir ve Akdeniz üniversitelerinde Güzel Sanatlar Fakültesinde sinema okudu. Mezun olduktan sonra Diyarbakır’a yerleşti. Cegerxwin Kültür Sanat Merkezi ve Nûda Kültür ve Sanat Merkezinde sinema tarihi üzerine dersler verdi. Sinema dışında çeşitli dergi ve sinema sitelerinde sinema üzerine Kürtçe yazılar ve makaleler yazdı. “Veguherîn” (Dönüşüm, 2014) adlı ilk filmşindne sonra çektiği “Her Mal Dibistanek” (Her Ev Bir Okuldur, 2019) ile Documentarist 2019'da Johan van der Keuken Yeni Yetenek Ödülü'nün sahibi oldu. Şu an Avrupa'da yayımlanan Yeni Özgür Politika gazetesinin kültür sayfası editörlüğünü yürütmektedir. Bunun yanı sıra Ana Tohum adında yeni bir belgesel çalışması da devam etmektedir.

1988 yılında Batman’da doğdu. Eskişehir ve Akdeniz üniversitelerinde Güzel Sanatlar Fakültesinde sinema okudu. Mezun olduktan sonra Diyarbakır’a yerleşti. Cegerxwin Kültür Sanat Merkezi ve Nûda Kültür ve Sanat Merkezinde sinema tarihi üzerine dersler verdi. Sinema dışında çeşitli dergi ve sinema sitelerinde sinema üzerine Kürtçe yazılar ve makaleler yazdı. “Veguherîn” (Dönüşüm, 2014) adlı ilk filmşindne sonra çektiği “Her Mal Dibistanek” (Her Ev Bir Okuldur, 2019) ile Documentarist 2019'da Johan van der Keuken Yeni Yetenek Ödülü'nün sahibi oldu. Şu an Avrupa'da yayımlanan Yeni Özgür Politika gazetesinin kültür sayfası editörlüğünü yürütmektedir. Bunun yanı sıra Ana Tohum adında yeni bir belgesel çalışması da devam etmektedir.

Pia Entenmann

2017’den beri Goethe-Institut İstanbul’da çalışmaktadır ve Tarabya Kültür Akademisi’nin program bölümünde başkanlık görevini yürütmektedir. Ankara’daki Alman Büyükelçiliği tarafından yürütülen konuk sanatçı programı, her türlü sanatçıyı hedeflemekte ve Alman ve Türk sanatçılar arasındaki etkileşimi teşvik etmektedir. Pia, 2011 yılından bu yana Goethe Insitut için çalışıyor. Kariyerine Brüksel’de film ve tiyatro alanlarından sorumlu olduğu program bölümünde başladı. Daha sonra Paris’te ağ koordinatörlüğü yaptı ve Fransa’da ulusal çaptaki sanat projelerinin sorumluluğunu aldı. Almanya’da Stuttgart Üniversitesi’nde ve Montpellier’deki Paul Valery Üniversitesi’nde Latin kökenli diller ve edebiyatı üzerine yaptığı çalışmalar sırasında, aynı zamanda çeşitli gazeteler için serbest gazetecilik yaptı.

2017’den beri Goethe-Institut İstanbul’da çalışmaktadır ve Tarabya Kültür Akademisi’nin program bölümünde başkanlık görevini yürütmektedir. Ankara’daki Alman Büyükelçiliği tarafından yürütülen konuk sanatçı programı, her türlü sanatçıyı hedeflemekte ve Alman ve Türk sanatçılar arasındaki etkileşimi teşvik etmektedir. Pia, 2011 yılından bu yana Goethe Insitut için çalışıyor. Kariyerine Brüksel’de film ve tiyatro alanlarından sorumlu olduğu program bölümünde başladı. Daha sonra Paris’te ağ koordinatörlüğü yaptı ve Fransa’da ulusal çaptaki sanat projelerinin sorumluluğunu aldı. Almanya’da Stuttgart Üniversitesi’nde ve Montpellier’deki Paul Valery Üniversitesi’nde Latin kökenli diller ve edebiyatı üzerine yaptığı çalışmalar sırasında, aynı zamanda çeşitli gazeteler için serbest gazetecilik yaptı.

Feyzi Erçin

İstanbul Amerikan Robert Lisesi ve İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nden mezun oldu. 1995 yılından beri serbest avukatlık yapmaktadır. 1983 yılında amatörce özel piyano dersleri almaya başladı. Paris ve Varşova’da amatör piyano yarışmalarına katılmıştır. Bu süreçte Germaine Mounier, İdil Biret, Ayşegül Sarıca ve Emre Elivar gibi piyanistlerle çalışma fırsatı buldu. 2003'ten beri Andante dergisi için yazılar yazan Erçin, Varşova’da Chopin Piyano Yarışmalarını takip etmiş, Venezuela’da El Sistema konulu bir fotoröportaj dahil, Simon Rattle, Daniel Barenboim, Ingolf Wunder gibi bir çok sanatçıyla röportajlar yapmış, bir çok CD, DVD ve konser, opera eleştirisi yazmıştır. Yazar, 2013 yılından beri de Boğaziçi Üniversitesi’nde “Sinemada Klasik Müzik”, “Auteur Sinemasında Klasik Müzik”, “Film Müzikleri”, “Filmde Ses” dersleri vermektedir.

İstanbul Amerikan Robert Lisesi ve İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nden mezun oldu. 1995 yılından beri serbest avukatlık yapmaktadır. 1983 yılında amatörce özel piyano dersleri almaya başladı. Paris ve Varşova’da amatör piyano yarışmalarına katılmıştır. Bu süreçte Germaine Mounier, İdil Biret, Ayşegül Sarıca ve Emre Elivar gibi piyanistlerle çalışma fırsatı buldu. 2003'ten beri Andante dergisi için yazılar yazan Erçin, Varşova’da Chopin Piyano Yarışmalarını takip etmiş, Venezuela’da El Sistema konulu bir fotoröportaj dahil, Simon Rattle, Daniel Barenboim, Ingolf Wunder gibi bir çok sanatçıyla röportajlar yapmış, bir çok CD, DVD ve konser, opera eleştirisi yazmıştır. Yazar, 2013 yılından beri de Boğaziçi Üniversitesi’nde “Sinemada Klasik Müzik”, “Auteur Sinemasında Klasik Müzik”, “Film Müzikleri”, “Filmde Ses” dersleri vermektedir.

Armağan Lale

Yeditepe Üniversitesi Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü mezunu. Filmada’yı kurmadan önce çeşitli haber kanallarında program ve belgesel departmanlarında çalıştı. 45 senelik geçmişe sahip yapım ve dağıtım şirketi Umut Sanat’ta prodüksiyon asistanı olarak görev aldı; uluslararası CBS ve Carsey Werner gibi şirketlerin format temsilciliğini yaptı. Armağan, kolektif üretime açık yönetmenlere yol arkadaşlığı yapmak arzusuyla 2013 yılında Filmada’yı kurdu. Yapımcısı ya da ortak yapımcısı olduğu filmler Berlin, SXSW, Karlovy Vary, Ann Arbor ve DokuFest dahil birçok uluslararası festivalde gösterildi. Armağan, DAE Avrupa Belgesel Birliği üyesi.

Yeditepe Üniversitesi Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü mezunu. Filmada’yı kurmadan önce çeşitli haber kanallarında program ve belgesel departmanlarında çalıştı. 45 senelik geçmişe sahip yapım ve dağıtım şirketi Umut Sanat’ta prodüksiyon asistanı olarak görev aldı; uluslararası CBS ve Carsey Werner gibi şirketlerin format temsilciliğini yaptı. Armağan, kolektif üretime açık yönetmenlere yol arkadaşlığı yapmak arzusuyla 2013 yılında Filmada’yı kurdu. Yapımcısı ya da ortak yapımcısı olduğu filmler Berlin, SXSW, Karlovy Vary, Ann Arbor ve DokuFest dahil birçok uluslararası festivalde gösterildi. Armağan, DAE Avrupa Belgesel Birliği üyesi.

FIPRESCI JÜRİSİ

Maricke Nieuwdorp (Hollanda)

Maricke Nieuwdorp (d. 1976), Amsterdam'da serbest çalışan bir film eleştirmenidir. 'Algemeen Dagblad' adlı ulusal gazeteye, 'de Filmkrant' adlı sinema dergisine ve 'TVFilm', 'Mikrogids'.gibi bir çok TV yayınına sinema yazıları yazmaktadır.

Maricke Nieuwdorp (d. 1976), Amsterdam'da serbest çalışan bir film eleştirmenidir. 'Algemeen Dagblad' adlı ulusal gazeteye, 'de Filmkrant' adlı sinema dergisine ve 'TVFilm', 'Mikrogids'.gibi bir çok TV yayınına sinema yazıları yazmaktadır.

Nadia Meflah (Fransa)

Yazar, eleştirmen, programcı, eğitmen ve okutman. Üç yıl Cannes'da Eleştirmenlerin Haftası için çalıştıktan sonra çeşitli festivallerin sanat ekibinde yer aldı, Fransa, Cezayir, Fas'ta çeşitli film festivallerine programlar hazırladı. “Ümmü Gülsüm, Kahire'nin Sesi” adlı bir belgeseli ve “Chaplin ve Kadınlar” adlı bir kitabı mevcut. 2018'den beri CNC'nin Aide Cinéma du Monde bölümüne danışmanlık yapıyor. Cinéastes Non Alignées üyesi olan Meflah, kültür ve hafıza üzerine çeşitli belgesel projeleri geliştiriyor.

İstanbul Amerikan Robert Lisesi ve İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nden mezun oldu. 1995 yılından beri serbest avukatlık yapmaktadır. 1983 yılında amatörce özel piyano dersleri almaya başladı. Paris ve Varşova’da amatör piyano yarışmalarına katılmıştır. Bu süreçte Germaine Mounier, İdil Biret, Ayşegül Sarıca ve Emre Elivar gibi piyanistlerle çalışma fırsatı buldu. 2003'ten beri Andante dergisi için yazılar yazan Erçin, Varşova’da Chopin Piyano Yarışmalarını takip etmiş, Venezuela’da El Sistema konulu bir fotoröportaj dahil, Simon Rattle, Daniel Barenboim, Ingolf Wunder gibi bir çok sanatçıyla röportajlar yapmış, bir çok CD, DVD ve konser, opera eleştirisi yazmıştır. Yazar, 2013 yılından beri de Boğaziçi Üniversitesi’nde “Sinemada Klasik Müzik”, “Auteur Sinemasında Klasik Müzik”, “Film Müzikleri”, “Filmde Ses” dersleri vermektedir.

Ahmet Güarata (Türkiye)

Stockholm Üniversitesi Türkiye Araştırmaları Enstitüsü’nde misafir öğretim üyesi. Türkiye’de yeniden-çevrim filmler ve kültürlerarası alımlama konusunu ele alan doktora çalışmasını Londra Üniversitesi’nde tamamladı. Başta Altyazı olmak üzere farklı mecralarda sinema üzerine yazıyor. Aynı zamanda Gezici Festival ekibinde yer alıyor.

Stockholm Üniversitesi Türkiye Araştırmaları Enstitüsü’nde misafir öğretim üyesi. Türkiye’de yeniden-çevrim filmler ve kültürlerarası alımlama konusunu ele alan doktora çalışmasını Londra Üniversitesi’nde tamamladı. Başta Altyazı olmak üzere farklı mecralarda sinema üzerine yazıyor. Aynı zamanda Gezici Festival ekibinde yer alıyor.